Meşebükü İlkokulu anasınıfı A şubesi öğrencileri ,Atıkları azaltın ,dünyayı kurtarın "Reduce waste, save the world " adlı Etwinning projesinden sertifikalarını aldılar. Projede tükettiğimiz ürünlerin atıklarını kullanılabilir objelere dönüştürülmesi , bazı el becerilerinin edinilmesi ve çevre bilinci kazandırılmasının sağlanması, kullanım dışı olan atık malzemeleri değişik tasarım ve yaratıcılık eliyle tekrar hayatımıza kazandırıp ürünler ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Atık malzemelerin tekrar kullanıma kazandırılması ile atıkların yarattığı çevre kirliliği önlenmiş, ülke ve aile ekonomisine katkı sağlamış, öğrencilerimizin yaratıcılıklarını desteklemiş ve el becerilerinin gelişmesini sağlamış bireyler olmaları amaçlanmıştır. Öğrenciler proje kapsamında çalışmalar yaptılar ve sertifikalarını aldılar. Okul öncesi öğretmeni İlknur Şahin Tarak yürüttüğü eTwinning projesinden hem Ulusal hemde Avrupa kalite etiketi almıştır. Projemizin çalışmaları sergilenmiştir.
Projenin hedefleri;Tüketim bilinci oluşturmak, tüketilen ürünlerin, atık materyallerinin dönüştürülerek yeni objelerin oluşturulacağı bilinci kazandırmak, sorumluluk bilinci geliştirmek, tasarım ve yaratıcılık eliyle atıklardan ürünler ortaya çıkarmak, öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmek, öğrencilerin el becerilerini ve psikomotor becerilerini geliştirmek, öğrencilerde yaratıcılık becerileri kazandırılarak bilişsel becerilerini geliştirmek, öğrencilerde doğa ve çevre bilinci konusunda duyarlılıklarını geliştirmek, ülke ve aile ekonomisine katkı sağlama bilinci oluşturmak, öğrencilerin teknolojiyi kullanarak kendilerini geliştirmelerine ve ifade etmelerine fırsat sağlamak, öğrencilerin gelişim alanlarının gelişimine katkıda bulunmak, öğrencilerin kazanılması hedeflenen davranışlarının amacına ulaşmasına katkı sağlamaktır.
Beklenen sonuçlar: Tüketimin kontrollü olması, çevreye saygılı olma. Öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirip öz güven duyguları kazandırılır. Öğrencilerin el becerilerini ve psikomotor becerilerini geliştirerek öğrencilerin gelişimlerini hızlandırılır. Öğrencilerde yaratıcılık becerilerini geliştirip ürün ortaya çıkarmaları sağlanır. Öğrencilerde doğa ve çevre bilinci gelişir, canlılara karşı duyarlı olur. Ülke ve aile ekonomisine katkı sağlaması gerektiği bilinci sağlanır. Öğrencilerin ve öğretmenlerin teknolojiyi kullanarak kendilerini geliştirmelerine ve ifade etmelerine fırsat verilir.